BIURO KARIER I WSPÓŁPRACY Z ABSOLWENTAMI

Strona główna DLA STUDENTA/ABSOLWENTA Szkolenia
drukuj drukuj

Szkolenia, kursy - archiwum

TematWARSZTATY – 68 spotkanie TRANS EUROPE HALLES
Data16-10-2009 - 16-10-2009
MiejsceŁaźnia Nowa w Krakowie
OrganizatorTeatr Łaźnia Nowa
OpisWARSZTATY – 68 spotkanie TRANS EUROPE HALLES
16 października 2009 w Łaźni Nowej w Krakowie

Czy można okiełznać przepisy unijne i otrzymać dotację na swoją organizację?
Czy struktura organizacji kulturalnej ma wpływ na jej sposób działania i efektywność?
Jak zarządzanie organizacją może być kreatywne i czy bycie kreatywnym pomaga
w życiu?
Jak ważnym czynnikiem w pracy nad projektami kulturalnymi jest dobra organizacja
pracowników?
Te i inne pytanie zadali sobie twórcy projektu „Changing room” , którzy z okazji
spotkania Trans Europe Halles w krakowskiej Łaźni Nowej w piątek 16 października zorganizowali sześć różnych warsztatów dla ludzi kultury – tak pasjonatówamatorów jak i profesjonalistów wyjadaczy.
Nie tylko tych którzy kulturą zarządzają!
Nie tylko dla tych którzy w sektorze kultury pracują!
(Również) dla tych, których kultura fascynuje i chcieliby się dowiedzieć, jak można być
twórczym, kreatywnym wielbicielem kultury – pozostając jednocześnie konkretnym
i rzeczowym organizatorem jej życia.

WARSZTAT 1 Kto tu rządzi? zarządzanie i struktura niezależnych centrów kultury.

Dla kogo?
Dla dyrektorów, managerów, członków rad nadzorczych i komitetów oraz wszystkich
zainteresowanych tematem.
Cel?
Poprawienie struktury organizacji kulturalnej – znajdzie się tam przegląd zagadnień
dotyczących struktury i zarządzania organizacją, który będzie prowadził do pytań
o efektywność tych struktur (np. wykorzystanie wolontariatu) i rozważań nad ich wpływem
na pracę organizacji.

O warsztatach
Na początku odbędzie się krótka prezentacja dotycząca tego, jak istotne jest właściwe
zarządzanie i odpowiednia struktura organizacji, następnie przedstawione zostaną przykłady tego, jak różne centra używają różnych modeli. Zaprezentujemy modele zarządzania niezależnych europejskich centrów kultury i podamy przykłady dobrej i złej organizacji.Padną pytania o to, jak struktura organizacji wpływa na jej międzynarodowe działania.
Czy sposób podejmowania decyzji i odpowiedzialność z tego wynikająca wpływa na pracę
organizacji? Jakie są najnowsze trendy w zarządzaniu organizacjami? Na czym polega
efektywność dobrej struktury organizacyjnej? To tylko kilka z wielu pytań, które padną
podczas warsztatów, a które zostaną przedyskutowane na końcowym spotkaniu wraz
z uczestnikami, którzy wymienią się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.

Prowadzący Sandy Fitzgerald
Założyciel, a później dyrektor City Arts Centre w Dublinie i jednocześnie manager, artysta
i działacz sektora kultury z ponad 30letnim doświadczeniem. Jest założycielem i członkiem
zarządu CAFE Kreatywna Aktywność Dla Wszystkich, organizacji znanej teraz pod nazwą
CREATE, zajmującej się rozwojem sztuki w Irlandii, był członkiem zarządu Królewskiego
Szpitalu Narodowego Centrum Kultury ( Royal Hospital National Cultural Centre), które
później przekształciło się w Irlandzkie Muzeum Sztuki Nowoczesnej Działa w wielu
organizacjach kulturalnych i aktywnie wspiera festiwale filmowe, muzea i wszystko co
związane z kulturą i zwiększaniem znaczenia sztuki w Irlandii i na świecie.

WARSZTAT 2 Jak zrobić europejski projekt kulturalny od a do z .

Dla kogo? Zarówno dla nowicjuszy jak i dla tych, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu projektów opartych na międzynarodowej współpracy.
Cel?
Nowicjusze nauczą się jak zrealizować projekt „od a do z”, a bardziej doświadczeni będą
mieli okazję usystematyzować swoją wiedzę. Mimo tego, że warsztaty będą poświęcone
przede wszystkim problemom europejskiej współpracy, wygenerowana wiedza będzie mogła być wykorzystania w prowadzeniu projektów na mniejszą skalę (lokalnych, regionalnych czy krajowych).

O warsztatach
Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość obserwowania procesu tworzenia projektu
z wielu różnych perspektyw: kierownika, sponsora, osoby starającej się o dotację czy też
osoby, która tę dotację otrzymuje. Prowadząca warsztaty Agata Etmanowicz krok po kroku
przedstawi proces tworzenia projektu kulturalnego: począwszy od pomysłu na projekt przez szukanie sponsorów, tworzenie wniosku unijnego, wykonanie projektu, aż po szukanie pieniędzy i tworzenie sprawozdań z wyników. Uczestnicy dowiedzą się jakie błędy są najczęściej popełniane w czasie tego procesu i jak można ich uniknąć, a ponadto – co należy zrobić i jakie warunki spełnić, by otrzymać unijną dotację. Po tych warsztatach żaden uczestnik nie będzie się bał unijnej biurokracji!

Prowadzący Agata Etmanowicz
Pracownik sektora kultury, niespełniona artystka, adwokat diabła, śniąca na jawie
ryzykantka, (zbyt) nadpobudliwa, (w pełni) wielofunkcyjna, (prawie nigdy) poważna.
Posiadająca doświadczenie w pracy w Polskim Ministerstwie Kultury i w Instytucie Adama
Mickiwicza. Koordynowała prace Punktu Kontaktowego ds. Kultury odpowiedzialnego za
prowadzenie Europejskiego Programu Społecznego Kultura 2000 w Polsce i dzisiaj jest
specjalistą w dziedzinie dotacji, formularzy i unijnego języka.

WARSZTAT 3 Ucz się, wprowadzaj w życe, twórz, dziel się praktyczne warsztaty
dotyczące pakietu narzędziowego Toolkit online „Changing Room”.

Dla kogo?
Uczestniczyć może każdy i nie jest wymagane żadne doświadczenie.
Cel?
Można zostać jednym z pierwszych użytkowników beta versji online
pakietu
narzędziowego Toolkit CHANGING ROOM! Na warsztach będzie można się nauczyć jak
dodawać do niego zawartość i wnosić swój wkład w jego rozwój dzięki zapewnieniu
feedbacku?

O warsztatach
Projekt „Toolkit” jest częścią 2letniego pilotowego mobilnego projektu “Changing Room” finansowanego przez Komisję Europejską i traktowanego jednocześnie jako źródło
i narzędzie poprawiające jakość i mobilność europejskich pracowników kultury.
Na zajęciach uczestnicy warsztatu nauczą się wykorzystywać i dodawać zawartość do
pakietu narzędziowego Toolkit, poznając jednocześnie narzędzia których znajomość jest
niezbędna by zostać aktywnym użytkownikiem Wikipedii. Poza mini prezentacją w czasie
której zostanie wyjaśnione jak poprawiać i tworzyć stronę Wikipedii, odbędą się również
praktyczne ćwiczenia z tego zakresu. Cały czas nad uczestnikami będą czuwali członkowie
projektu, a kończąca warsztaty sesja odpowie na wszystkie nurtujące ich pytania
i podsumuje zdobytą wiedzę.

Prowadzący Francesco Ronzon and Anna Weitz
Anna Weitz zajmuje się marketingiem i komunikacją w biurze koordynacji Trans Europe
Halles w Majeriet w Lund (Szwecja). Jest odpowiedzialna za marketing “Changing Room”.
Francesco Ronzon często zdezorientowany, rzadko stoi twardo na ziemi i bardzo się stara
nie brać życia zbyt serio. Był delegatem i założycielem włoskiego członka TEHu
Buenaventura. Dzisiaj jest wolnym strzelcem na polu dziedzin związanych z informatyką,
a rok temu pomimo choroby morskiej, daltonizmu i braku umiejętności żeglowania
postanowił żyć i pracować na łodzi (która teraz znajduje się na Sycylii).

WARSZTAT 4 kreatywne myślenie – interesujące punkty widzenia wprowadzenie do kreatywnego myślenia

Dla kogo?
Dla każdego kto posiada otwarty umysł.
Cel?
Jednym z głównych celów warsztatów jest przedstawienie koncepcji kreatywnego myślenia
i technik jego wykorzystywania nie tylko w życiu, ale przede wszystkim w pracy.

O warsztatach
Dzięki nim będzie można usprawnić swoje umiejętności w dziedzinie kreatywnego myślenia
– zarówno na polu rozwiązywania problemów jak i efektownego wykonywania projektów.
Twórcy warsztatów postarają się, by uczestnicy nie tylko zrozumieli zasady kreatywnego
myślenia, ale również wprowadzili je w życie przy pomocy specjalnych technik, ucząc się
jak odkrywać nowe idee, pokonywać bariery i blokady w tworzeniu nowych pomysłów,
patrzeć i słuchać w kreatywny sposób i znajdywać nowe rozwiązania starych problemów.
Na warsztatach uczestnicy będą pracowali zarówno indywidualnie jak i w grupach,
a nadzorowani przez instruktorów będą się uczyć jak łączyć kreatywność z pracą nad
projektami kulturalnymi.

Prowadzący – Magdalena Nowacka
Jako dziecko chciała zostać archeologiem, jednak skończyła prawo i po pracy w dużej
korporacji zdecydowała... że największą przyjemność daje jej możliwość wspomagania ich
rozwoju i dzielenia się z innymi tym, czego się nauczyła. Tak została trenerką. Prowadzi
szkolenia dla studenckich organizacji, pracowników korporacyjnych, kandydatów
aplikujących o pracę, kobiet przygotowujących się do prezentacji... etc. Chce ofiarować
ludziom swoją wiedzę i doświadczenie bo uważa, że może im to pomóc nie tylko w pracy
ale również w życiu.

WARSZTAT 5 wszystko co zawsze chciałeś wiedzieć o europejskim finansowaniu (ale bałeś się zapytać!)

Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są zarówno dla animatorów kultury szukających funduszy dla swoich
europejskich inicjatyw, jak i dla pracowników regionalnych biur informacyjnych, którzy chcą
poszerzyć swoją wiedzę o złożonych strukturach unijnych (i nie tylko) funduszach
wspierających kulturę.
Cel?
Seminarium informacyjne z interaktywnymi warsztatami, dające głębszy wgląd w filozofię
która stoi za europejskim systemem finansowania projektów kulturalnych, da ekspertom
możliwość poznania odpowiednich podań związanych z unijnym programem Kultura
(20072013).
Natomiast pracownicy regionalnych biur informacyjnych po warsztatach będą
w stanie udzielać bardziej precyzyjnych informacji o zasadach finansowania przez Unię
projektów kulturalnych oraz dowiedzą się, gdzie kierować kulturalnych ekspertów
potrzebujących porady.

O warsztatach:
Uczestnicy warsztatów będą proszeni o przyniesienie swoich projektów i przygotowanie
pytań, o których wspólnie będziemy dyskutować na seminarium biorąc pod uwagę kryteria
przyznawania europejskich funduszy. Będzie to dobre ćwiczenie jak nauczyć się „patrzeć
przez unijne okulary” i rozwijać dobre, oparte na współpracy projekty, które będą miały
szansę otrzymać unijną dotację. Poza tym, że zostanie szczegółowo przedstawiony unijny
program Kultura (20072013), uczestnicy dowiedzą się jakie są alternatywne rozwiązania
dotyczące zbierania funduszy i z jakich innych unijnych programów mogą korzystać. Kto
i jak powinien aplikować? Jak wygląda procedura podejmowania decyzji i jakie są kryteria?
Te wszystkie pytania padną w czasie pierwszej części spotkania. Druga część opierać się
będzie na wcielaniu zdobytych informacji w życie – uczestnicy odwołując się do własnych
doświadczeń, będą pracować nad wspólną, grupową koncepcją w oparciu o zdobyte wcześniej informacje.

Prowadzący Sabine Bornemann
Sabine zorganizowała w1998 roku Niemiecki Punkt Kontaktowy ds. Kultury dla unijnego
programu przyznawania funduszy w sektorze kultury i od tego czasu jest koordynatorem
tego projektu. Często wspiera swoimi umiejętnościami i wiedzą dotyczącą funduszy
unijnych nie tylko europejskie, ale również międzynarodowe panele. Od 25 lat prowadzi
razem z mężem księgarnię w Bonn. Ciągle stara się znaleźć czas na grę na wiolonczeli. Była członkiem grupy teatralnej, która przez 12 lat występowała zarówno w Niemczech jak i za granicą. Poza tym bardzo lubi uczyć się greckiego tańca i greckiego języka i wędrować po Krecie.

WARSZTAT 6 Kto jest w Twoim autobusie? (czy wszyscy są na właściwych
miejscach i czy wiedzą dokąd autobus zmierza i dlaczego?) rozwój pracowników, zarządzanie, trening i tworzenie zespołów.

Dla kogo?
Dla wszystkich odpowiedzialnych za zarządzanie i nadzorowanie ludzi i/lub zespołów.
Jak również dla tych, którzy zastanawiają się dlaczego zamiast wykonywać swoją pracę,
cały swój czas spędzają na radzeniu sobie z „ludzkimi sprawami”.
Cel?
Odkrywanie, badanie i dyskutowanie różnych filozofii, metodologii i opcji dotyczących
tego, jak pomóc najważniejszej części Twojej organizacji (czyli ludziom) osiągnąć ich
(a w domyśle także jej) cele i marzenia.

O warsztatach:
Używając współczesnego sposobu myślenia oraz współczesnych filozofii, a także
doświadczeń uczestników warsztatu i studiowaniu osobnych przypadków, zostaną zbadane
i przedyskutowane pomysły, opinie i metody najlepszego sposobu rekrutowania,
utrzymywania, rozwijania, kierowania, szkolenia i pracy z ludźmi i zespołami. Padnie
również pytanie o to jak można rozwijać i wspierać naszych „ludzi”, by byli przedsiębiorczy,
ambitni i by mogli rozwijać skrzydła. Zostaną poruszone kwestie oceny efektywności
pracowników, sposoby tworzenia dobrych zespołów czy najbardziej optymalne modele
zarządzania. Warsztaty będą przede wszystkim źródłem wiedzy
o nowych koncepcjach pomocnych w codziennej pracy nad organizacją kulturalną.

Prowadzący Paul Bogen
Paul zaczął swoją karierę jako aktor, ale kiedy zdał sobie sprawę, że nie potrafi grać, zajął
się zarzadzaniem i produkcją. Po tym jak pracował dla dwóch grup teatralnych, został
managerem polskiej eksperymentalnej grupy mimów i mieszkał w Polsce przez rok, budując
między innymi szkołę teatralną. Były manager londyńskiego klubu, dyrektor pierwszego
specjalnie na ten cel zbudowanego centrum kultury dla młodych ludzi w UK, dzisiaj jest
członkiem Królewskiego Towarzystwa Sztuki (Royal Society of Arts), prowadzi szkolenia
i jest konsultantem zarówno w UK jak i w całej Europie.

Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 1 października. Na każdym z warsztatów może być od 15 do 25 uczestników i to kolejność zgłoszeń będzie decydowała o tym, czy uczestnik dostanie się na warsztat, który go interesował.
Cena za każdy z warsztatów to 50 Euro.
Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
W celu zapisania się za szkolenia należy najpierw skontaktować się z Teatrem Łaźnia Nowa (aszczygiel@laznianowa.pl ) tam uzyskają Państwo szczegółowe informacje dotyczące każdego z warsztatów, jak również dowiedzą się Państwo jak można się na nie zapisać.
Serdecznie zapraszamy!
Wróć