UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY
IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE

KARIERY STUDENCKIE, DORADCY ZAWODOWI

Strona główna DORADZTWO ZAWODOWE Nasze narzędzia
drukuj drukuj

Nasze narzędzia

Metody wykorzystywane przez doradców zawodowych:

Inwentarz Motywacji Osiągnięć - LMI
Narzędzie składa się ze 170 pytań i pozwala ocenić poziom motywacji osiągnięć w wyniku ogólnym oraz w jego poszczególnych skalach. Umożliwia sprawdzenie natury motywacji osiągnięć. Narzędzie często jest stosowane w działach rekrutacji, w celu selekcji personelu oraz rozwoju kadr, jak również w doradztwie zawodowym, w celu oceny dopasowania do zawodu. Szczególnie polecamy go osobom, które planują w przyszłości podjąć rolę związaną z zarządzaniem, przywództwem lub myślą o otwarciu własnego biznesu, jak również studentom, którzy chcą wybrać taką profesję, gdzie motywacja odgrywa bardzo kluczową rolę (freelancer, sportowiec, koordynator).

 

• Kwestionariusz Insightful Profiler- Profilowanie Osobowości Zawodowej (iP121)
Narzędzie służy zarówno do oceny predyspozycji zawodowych klienta, jak i jest wykorzystywane w procesach decyzyjnych pomagających wyselekcjonować kandydatów do pracy oraz zaplanować rozwój pracowników. Jest narzędziem psychometrycznym, a podłożem teoretycznym narzędzia jest pięcioczynnikowy model osobowości tzw. Wielka Piątka (ang. The Big Five). Kwestionariusz zawiera 121 stwierdzeń, a średni czas uzupełnienia testu wynosi 30 minut. Wyniki z każdego testu są omawiane podczas sesji informacji zwrotnej, która średnio trwa 1,5 godziny. Po konsultacji student otrzymuje raport z wynikami.


Wyniki z każdego testu są omawiane podczas sesji informacji zwrotnej, która średnio trwa 1,5 godziny. Po konsultacji student otrzymuje raport z wynikami.

O CZYM DOWIESZ SIĘ Z RAPORTU 


Chcesz umówić się na badanie? Skontaktuj się z doradcą zawodowym, pisząc na: kariery@up.krakow.pl

 

 

GRY WYKORZYSTYWANE W DORADZTWIE ZAWODOWYM:

1. Poker Osobowości 
To narzędzie rozwoju osobistego, przeznaczone zarówno do pracy indywidualnej z klientem, jak i do pracy z grupą. Jest grą w karty, zawierającą nazwy cech oraz kompetencji, która może służyć jako metoda budowania zespołów pracowniczych oraz jako narzędzie wspomagające proces doradztwa zawodowego.
Celem tej metody jest:

 

2. Cashflow
To strategiczna gra biznesowa, której autorem jest Robert Kiyosaki, amerykański biznesmen i inwestor. 
Gra ma na celu:

Jest to zespołowa gra planszowa. Dedykowana szczególnie osobom, które myślą o własnym biznesie oraz wszystkim studentom, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu finansów oraz nauczyć się przedsiębiorczego gospodarowania pieniędzmi.


3. Jak żyć Panie Premierze?
Gra planszowa, w której każdy uczestnik musi podjąć pracę, kupić dom oraz nauczyć się zarządzania własnym budżetem, uwzględniając stałe koszty swojego utrzymania. 
To tylko niektóre wyzwania, jakie czekają na uczestników gry. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę, jako osoba bezrobotna.
Gra kształtuje:

 

3. Chłopska Szkoła Biznesu
Chłopska Szkoła Biznesu to planszowa gra ekonomiczna, w którą równocześnie może grać od 12 do 30 osób w wieku od 12. roku życia. Gra jest narzędziem edukacyjnym, szkoleniowym i integracyjnym, służącym do pracy z grupą. Jest prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników z tkackiego ośrodka andrychowskiego w XVIII wieku.
Gra kształtuje:

 

Rozgrywki każdej gry są cyklicznie organizowane przez doradców zawodowych, a terminy są ogłaszane na naszej stronie internetowej i FB.

Swoje zainteresowanie w udziale w grze możesz również przesłać na maila: kariery@up.krakow.pl