Szanowni Państwo,
w imieniu Zarządu "Holdnigu Profit" chciałabym zaprosić Studentów i Absolwentów uczelni wyższych, wiążących swoja przyszłość z dyscyplinami marketingowymi (badania rynku, reklama, PR), do nowoczesnego projektu HP- SCHOOL BUS- INKUBATORA SPECJALISTÓW MARKETINGU, prowadzonego w trzech formułach:
1. PRAKTYK PODSTAWOWYCH
2. PRAKTYK ZAAWANSOWANYCH
3. STAŻY APLIKANCKICH.
OPIS PRZEDSIEWZIECIA
• CELEM PROJEKTU HP-SCHOOL BUS jest rozwiniecie umiejętności zawodowych; sprawności zarządzania i współpracy w zespole projektowym; odkrycie i wykorzystanie swoich zasobów osobowych, w odniesieniu do realizacji projektów marketingowych w zakresie: badan rynku, reklamy i PR.
Ambicją przedsięwzięcia jest przygotowanie młodych adeptów do pełnienia funkcji specjalistów marketingu, brand menadżerów, projekt menadżerów, a najzdolniejszych - do pełnienia funkcji szefów zespołów marketingowych, w taki sposób, aby osiągnęli szczyty karier w tych dziedzinach.
• Holding Profit jest organizacją uczącą się, świadczącą usługi intelektualne, która łączy w sobie dwie podstawowe aktywności, niezbędne do nauki praktycznego wykonywania tych funkcji: badań marketingowych (marketingu-mix i marketingu strategicznego) oraz komunikacji marketingowej i wizerunkowej (reklama klasyczna i alternatywna,
PR, brand building). Oprócz tego, konsultanci Holdingu zajmują się doradztwem wizerunkowym dla firm i osób.
• Projekt HP-SCHOOL BUS ma trzy etapy wtajemniczenia zawodowego, odpowiadające kolejnym, praktycznym krokom rozwoju aplikantów.
I. ETAP PIERWSZY: PRAKTYKA PODSTAWOWA
Jest to etap, w którym absolwenci i studenci stawiają pierwsze praktyczne kroki w dyscyplinach marketingowych.
Ich status to pozycja młodszych asystentów włączanych aktywnie w prace zespołów. Powierza im się wpierw zadania proste, potem bardziej skomplikowane, zawsze poprzedzone i na bieżąco uzupełniane szkoleniami celowymi.
Praktyka trwa miesiąc i jest bezpłatna. Przebieg prac notujemy w specjalnej kartotece, z której zapisy znajdują następnie odzwierciedlenie w certyfikacie kończącym praktykę. Jeśli student/ absolwent wykazuje rzeczywiste
zainteresowanie badaniami, komunikacja marketingowa oraz ma do ich realizacji talent i predyspozycje, jego współpraca z firma może być kontynuowana w postaci praktyki zaawansowanej - płatnej.
II. ETAP DRUGI: PRAKTYKA ZAAWANSOWANA.
Celem drugiego poziomu inkubatora marketingowego jest szersze i pogłębione przygotowanie studentów w zakresie realizowania projektów badawczych lub/i z zakresu komunikacji marketingowej. Adept ma status pełnoprawnego, choć "najmłodszego" członka zespołu. Powierza mu się zadania o pewnym poziomie samodzielności pod opieka szefa
zespołu i szefa praktyk. Praktyka zaawansowana to udział w minimum dwóch projektach marketingowych, co może trwać od trzech do sześciu miesięcy. Praktyka jest płatna i kończy się stosownym certyfikatem. Od decyzji menadżera zespołu oraz opiekuna praktyk zależy, czy zaoferujemy adeptowi tzw. staż aplikancki, czyli możliwość przejścia do trzeciego, najbardziej zaawansowanego poziomu Inkubatora.
III. ETAP TRZECI: STAŻ APLIKANCKI
• Do odbycia stażu zapraszamy kandydatów, którzy hołdują kulturze zdobywania wiedzy: twórczych, ambitnych, odpowiedzialnych. Niekoniecznie są to byli praktykanci Holdingu. Zainteresowanym "z zewnątrz" również dajemy
taka możliwość. Staż, jest odpłatna forma zatrudnienia.
• Kandydatów włączamy do zespołu, wpierw jako obserwatorów, następnie współrealizatorów projektów - na stanowisku asystentów projekt menadżera i w ostatnim etapie: samodzielnie prowadzących projekt. W związku z tym, staż podzielony jest na trzy moduły. Przechodzenie z modułu do modułu jest awansem popartym
odpowiednia ocena tzw. bodźców rozwojowych stażysty, znajdująca odbicie w uzupełnianym cyklicznie kwestionariuszu oceny i wynagrodzeniu. Staż trwa około roku. Na zakończenie stażysta otrzymuje rozbudowany certyfikat, składający się z charakterystyki ścieżki rozwoju, opinii zarządu o postępach aplikanta, a w przypadku znakomitych rezultatów - osobistej rekomendacji przyszłemu pracodawcy, dokonywanej przez konsultanta - bezpośredniego opiekuna stażysty. System ocen, dostosowany jest do psychospołecznego poziomu rozwoju młodych ludzi, w wieku 22-29 lat. Ocena, która proponujemy to ocena rozwojowa. Ma ona na celu jedynie wskazanie możliwości i dalsze rozwijanie potencjału aplikanta.
• Opiekę nad stażystą sprawuje konsultant i projekt menadżer. Opieka jest formą coachingu, a staż nazywa się aplikanckim ponieważ młody adept marketingu jest asystentem menadżera, towarzyszącym mu we wszystkich jego zadaniach, potem zaś - samodzielnie z nim współpracującym.
• Konsultant to osoba kierująca i wspierająca proces uczenia się i rozwoju stażysty. Relacje miedzy nimi oparte są o nieustanna komunikacje i współprace. Jeśli te formę stażu odnosić do coachingu, to jest to coaching aktywny.
Konsultant (trener - projekt menad$er) i stażysta (podopieczny - aplikant) obserwują się wzajemnie podczas pracy, a następnie, w sposób konstruktywny omawiają swe spostrzeżenia. Zarządzanie przez cele, które stosujemy w realizacji projektów i ocenie pracy członków zespołu, potęguje życzliwe i doradcze podejście opiekunów,
a w stażyście wyzwala poczucie odpowiedzialności za rozwój osobisty. Nasi konsultanci (mentorzy, trenerzy) to nie tylko doświadczeni uczestnicy gry rynkowej, ale równocześnie nauczyciele akademiccy o wysokich umiejętnościach interpersonalnych i podejsciu pedagogicznym.
Zapraszamy do współpracy:
Opiekun
projektu.
d_majsak@hprofit.pl